Öğrencilerin;
Hedef dilde öğrenci merkezli olarak kendilerini geliştirebilmeleri,
Dil yetkinliğinin sağlanarak, örnek yazı ve paragrafların incelenmesiyle analitik, eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi,
Belli bir düzen çerçevesinde söz konusu örnek paragrafların incelenmesiyle yazma bilinci ve becerisinin adım adım kazandırılması,
Bu bahsi geçen parçalara dayalı çeşitli paragraflar ve düz yazıların yazdırılması,
Ders esnasında cümle, cümle yapıları, sözcük öbekleri, ana cümle, Yan cümle kavramları, cümle çeşitleri ve yaygın olarak yapılan hataların analiz edilerek öğrenciye bilgi ve beceri kazandırılması, Yazma öncesi planlama, fikirlerini organize etme, araştırma yapma, not alma ve draft hazırlama konusunda belli taktiklerin verilerek,öğrencilerin çok yönlü düşünmesinin sağlanması,
Model paragrafların birlikte incelenerek serbest yazı tarzında beyin fırtınası ve analiz yaparak, dersin gidişatına uygun çalışmalar yaptırılması,
Öğrencilerin sunum yapma, tablo ve grafikleri kullanma, sonuç çıkarma paragrafı geliştirme teknikleri ile ilgilenmeleri sağlanarak, iyi bir stil oluşturma, öğrencilerin akademik bağlamda, tematik ve bütünleşik dil yetilerini kullanarak, tutarlılık kazandırılması,
Bir ya da daha çok konuyla alakalı haftalık konular olarak verilen ödev ve projelerle yazma faaliyetlerinin sürekli hale getirilmesi,
Öğrencilerin bilimsel alanda dilbilgisi, biçim ve uygun söylem biçimlerini kullanarak kendilerini yazılı olarak her geçen gün daha etkin ifade etmeleri hedeflenir.
|