1
|
Sosyal bilgilerin disiplinler arası doğası çerçevesinde tarih, coğrafya ve vatandaşlık başta olmak üzere
sosyal bilimlerin bilgilerinin bütünleştirilmesi ve bu alanlar arasındaki farklılıkların ve etkileşimlerin değerlendirilmesi
|
2
|
Sosyal bilgiler alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etmek, değerlendirmek ve alana özgü yetkinliklerini geliştirmek
|
3
|
Geçmişten günümüze önemli tarihi olay ve olguları sosyal, kültürel, ekonomik ve politik açılardan değerlendirmek
|
4
|
Coğrafya alanına özgü temel olay ve olguları neden-sonuç ve dağılım ilişkileri çerçevesinde değerlendirmek
|
5
|
Sosyal ve doğal ortamda algılanan yerel ve küresel sorunlara duyarlı olmak ve bunların çözümüne yönelik projeler geliştirmek
|
6
|
Demokratik toplum modelinin temel kavramlarını (devlet, anayasa, sivil toplum, insan hakları, sosyal adalet,
özgürlük, eşitlik, hukukun üstünlüğü vb.) ve bunlar arasındaki ilişkileri anlamak
|
7
|
Öğrencilerin gelişim özelliklerine ve hazırbulunuşluk düzeylerine uygun, bireysel farklılıkları dikkate alan
sağlıklı ve güvenli öğretim ortamları oluşturmak
|
8
|
Etkili öğretme-öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğretim materyallerini kullanmak; bilgi teknolojilerini kullanarak
yaratıcı ve yenilikçi materyaller tasarlamak ve geliştirmek
|
9
|
Eğitim kurum ve ortamlarında öğrencilerin gelişimlerini desteklemek için paydaşlarla etkin iletişim ve işbirliği kurmak
|
10
|
Üst düzey düşünme becerilerinin (eleştirel ve yaratıcı düşünme, araştırma ve problem çözme vb.) geliştirilmesine yönelik
çağdaş öğretim stratejilerini/yöntemlerini etkin bir şekilde kullanmak
|
11
|
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve araçlarını etkin bir şekilde kullanarak öğrencilerin kişisel gelişimlerini izlemek
ve değerlendirmek
|
12
|
Eğitimle ilgili sorunlara yönelik dönüştürücü ve toplumu bilinçlendiren sosyal sorumluluk projelerinde rol almak
|
13
|
İnsan hak ve özgürlükleri çerçevesinde kadın, çocuk ve özel gereksinimli bireylerin haklarını
kapsamak ve eşit vatandaşlık ilkesine uygun hareket etmek
|
14
|
Eğitim kurumlarında ilgili mevzuat, kanun ve yönetmelikler ile mesleki etik ilkelerine uygun hareket etmek
|
15
|
Cumhuriyetin kazanımları temelinde laik, çağdaş, bilimsel ve demokratik değerlere sahip çıkmak
|